Besökare

CrossFit Invictus Blog

onsdag 25 augusti 2010

Magnus

23/8
Det var längesen man tränade! Tänker man tillbaks så är det tre dagar utan någon form av träning (pga olika orsaker). Har man blivit knäpp som stressar upp sig när 24 timmar gått och man inte får göra ett marklyft el. liknande.

dagens pass blev väldigt skalat. Värmde upp och la mig ner för lite bänkpress.
Faktum var att jag var HELT säker på ett nytt PB 100kg, men failade två gånger på 85kg som är en vikt man reppat på. Så därför backade jag av och körde 65 kg.

Bänkpress 65kgx4x6@30x1

24/8

Efter gårdagens fiasko så valde jag att backa/skala av redan från början.

Four sets of:
Weighted Pull-Ups 10kg x 5 reps @ 21X1
Rest 2 minutes
Good Mornings 40kg x 8 reps @ 3011
Rest 2 minutes;

And Then!!

Körd en mini metcon:

5 rounds on time of:
HPC 55kgx5
20 DU,s

Time: 4:42


Sen efter detta filade herrD och jag på tekniken på frivändningar.
Sist men inte minst mobilitywod.blogspot.com
rekomenderar starkt att följa denna blog och att utföra stretch som visas var dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar