Besökare

CrossFit Invictus Blog

onsdag 20 oktober 2010

Opt och Crossfit Örebro

Martin:

Dagens träning fick bli i Opt anda, tyckte dagens upplägg var klockrent!

8 snabba hang power clean

10 boxjump (15st igentligen men jag körde ca 90cm)

x 5 vila 2 min mellan rundorna


PC
70kg
70kg
60kg
60kg
60kg

fick riktigt bra rytm på sista två 60kilos PC. Boxhoppen var ganska tuffa

Vila 5 min

8 snabba hang power snatch

15 sek max rodd

x 5


hps
50kg
50kg
40kg
40kg
40kg

50kg var ganska tufft och inte så jättehögt tempo, mkt bättre på 40kg. Rodden var rolig men kunde ej dra på max, rodden hoppade in mot väggen så tror jag nästan skulle paja den, sen flög jag av sitsen två gånger. komiskt! men över 100m+ på alla.

vila 5min

On the minute for 20min

1min 10CTB pull-ups 2min 8 OHS 50kg osv


Gjorde bara 8 min, fyra på varje... skulle igentligen ha vila 8 timmar innan andra delen, så fick nöja mig med det! CTB var riktigt tuffa idag....

19/10

Premiär på Crossfit Örebro, riktigt fint gym och riktigt roligt var det att träna där..

ganska lång uppvärmning, masken, hjulningar, squats 10x3 DU övning

Wod:

5 rundor av

21 DU

15 Walking Lunges med 20kg viktplatta

9 Burpees med lateral hopp


Gick ut alldeles för hårt och började sacka på runda 4 rejält. typ 4 månader sen jag gjorde burpees... får skylla mig själv!
Men ändå ett bra pass, lite ringlek efter och 1x power clean 110kg x3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar